جمعه , شهریور ۳۰ ۱۴۰۳
Breaking News

فرماندار لنگرود خبر داد:افتتاح ۱۲۹ پروژه عمرانی در هفته دولت/خبرنگاران  تبیین گران حقایند


فرماندار لنگرود  در نشست خبری و مراسم تجلیل از خبرنگاران  که صبح امروز  سه شنبه ۳۰ مرداد در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور بخشداران و شهرداران شهرستان لنگرود  لنگرود برگزار شد ، خبرنگارن  را راهیان اول عرصه اطلاع رسانی  دانست  و گفت: شما  نقش حیاتی و سرمایه غنی در شهر ستان هستید.

    جلالی با بیان اینکه شما خبرنگاران  تبیین گران حقایید افزود :   شما اصحاب رسانه می توانید  با ایفای نقش هنرمندانه  خود  عملکرد مدیران را  قابل اعتماد، امیدآفرین و اعتماد ساز کنید.

وی در بخش دوم  سخنان خود به برنامه های هفته دولت امسال اشاره کرد و  از افتتاح  ۱۲۹ پروژه زیرساختی و مدیریت شهری با اعتبار ۱۸۴ میلیارد تومان در هفته دولت خبرداد که با  مشارکت ۱۹ دستگاه  انجام می‌گیرد.

فرماندار لنگرود   با بیان اینکه با کمک شهرداران و دهیاران در سه سال گذشته، شهرستان لنگرود را به کارگاه بزرگ عمرانی و اجرایی  تبدیل شده است ،  افتتاح مدرسه شهید آیت الله رئیسی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان ،افتتاح ۲۴ پروژه تبدیل کابل سیمی به خودنگهدار، بهره برداری از دو واحد مسکن مددجویی، حفر و تجهیز چاه‌های آب، اصلاح تجهیزات ارتباطی ۲۰ نقطه کور، رفع مشکل آبگرفتگی شهر لنگرود  را از عمده ترین  پروژه های هفته دولت نام برد.
جلالی   سپس به بیان  عملکرد سه ساله دولت سیزدهم در شهرستان لنگرود پرداخت و خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم بالغ بر  ۵ هزار و صد میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های عمرانی و زیرساختی و خدمات‌رسانی در شهرستان به بهره برداری رسید،.

وی  اقدامات سه ساله دولت سیزدهم را در بخش آموزشی ۸۴ میلیارد تومان، در بخش ورزش و جوانان ۲۷ میلیارد تومان  و  در بخش فرهنگ ۱۴ و نیم میلیارد تومان  اعلام کرد .

فرماندار  لنگرود همچنین از افتتاح چهار خانه بهداشت و احداث هشت خانه بهداشت در شهرستان در سه سال  گذشته خبر داد و  گفت: یک خانه بهداشت در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و تا سال آینده ۶۴ تخت به بیمارستان شهید حسین‌پور افزوده  خواهد شد.

جلالی   سهمیه نهضت  ملی مسکن را در شهرستان لنگرود ۲۵۰۰ واحد  عنوان کرد  و افزود: در سه سال گذشته شش میلیارد تومان برای احداث مسکن محرومان هزینه  شده است.

وی در ادامه  پروژه‌های کشاورزی  را با اعتباری بالغ بر ۴۸۵ میلیارد تومان،  راهداری و حمل و نقل را با اعتبار ۱۵۲ میلیارد تومان،  آب و فاضلاب را  با اعتبار ۳۰۵ میلیارد تومان و توزیع برق با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان  اعلام داشت که  صورت گرفته است.
نماینده عالی دولت در لنگرود  از  صدور  ۲ هزار ۷۴۷ سند روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خبرداد که در سه سال گذشته انجام گرفته است.

فرماندار لنگرود در ادامه  سخنان خود از بهره برداری فاز اول  تنها بندر گردشگری شمال کشور ، بند چمخاله با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان در ماه‌های آینده خبر داد  و افزود :  فاز دوم این پروژه  شامل احداث هتل و تفرجگاه، رونق گردشگری است  .

وی لنگرود  با بیان اینکه   لنگرود بهشت  گردشگران  است و  به آب بندان کیاکلایه  بعنوان یک زیست بوم ب جهت جذب و ماندگاری گردشگر نام برد  و گفت : از مجموع ۶۰۰ هکتار این آب بندان  ۱۳۰ هکتار سند  دار شده است و لایروبی آن برای اجرای طرح گردشگری شهرداری لنگرود در حال انجام است. تجهیزات تله کابین  نیز خریداری  شده و تا پایان سال شاهد نصب و راه اندازی آن خواهیم بود.

جلالی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های شهرستان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شد، اظهار کرد: با کمک بخش خصوصی یک کشتارگاه طیور را با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۶۰۰ نفری افتتاح کردیم که دارای سیستم تصفیه فاضلاب فوق پیشرفته است.

Check Also

با معرفی برگزیدگان؛پرونده سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان بسته شد

سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان …