دوشنبه , شهریور ۲۶ ۱۴۰۳
Breaking News

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه؛آموزش و پرورش شهرستان آستانه اشرفیه در امر فعالیت‌های غیر حضوری پیشتاز بوده است

اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آستانه اشرفیه به ریاست فرماندار شهرستان با حضور اعضای ذیربط برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری رایان خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه: دکتر رضائی با ابراز خرسندی از تلاشها و اقدامات همه اعضای محترم آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹ گفت: در راستای ارتقای کیفیت آموزش و برنامه‌ریزی جهت ارتقای مسائل آموزشی دانش آموزان همه کارکنان و فرهنگیان زحمت کشیدند و همچنین دراین مهم آموزش و پرورش به تامین مایحتاج و نیازمندی های خانواده هایی که در تهیه امکانات برای آموزش در فضای مجازی در مضیقه بودند بسیار تلاش داشتند و و در حد توان امکانات را فراهم آوردند .

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در مقطع حساسی که در آستانه امتحانات نهایی قرار داریم شاهد اوج گیری کرونا هستیم افزود ؛ انتظار است با تلاش و برنامه ریزی امتحان‌نهایی عزیزان به نحو احسن برگزار شود.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه بیماری در حال اوج‌گیری است و همه باید در این شرایط کمک کنیم تا بر این بیماری با کنترل آن و قطع زنجیره آن فائق شویم پنج عامل کرونا رابر اساس مباحث ستاد ملی مقابله با کرونا را چنین عنوان کرد؛ اولین عامل ورود کرونا انگلیسی از عراق که شدت گسترش آن بسیار زیاد است،دومین عامل خرید شب عید، سومین عامل نیز به دلیل وضعیت زرد کرونایی برگزاری جشن های ازدواج در ماه های رجب و شعبان ،چهارمین عامل عادی انگاری در ایام نوروز ؛ دید و بازدید های مرسوم ایام نوروز و پنجمین عامل مسافرت های نوروزی بود.

وی با اشاره به هفته معلم با اظهار به اینکه معلم دارای جایگاه و ارزش ولایی در فرهنگ دینی و ملی می باشد گفت؛ همه در هر سطح و هر مقامی مدیون معلمان هستیم ،همه نخبگان که امروز استکبار جهانی را به زانو در آورده اند به نوعی پرورش یافته معلمان عزیز هستند.

حمید رضائی با بیان اینکه برنامه های حضوری به دلیل شرایط کرونایی به شدت باید محدود شود تصریح کرد؛ همزمان با شهادت دانشمند فرهیخته حضرت آیت الله مطهری و نامگذاری آن به عنوان روز معلم، برنامه‌های مفصلی در راستای تجلیل از معلمان عزیز پیش‌بینی شده اما به دلیل شرایط کرونایی بهتر و لازم است برنامه ها در فضای شاد و مجازی با همکاری شهرداری از طریق تلویزیون شهری ،رسانه‌های و اداره ارشاد شهرستان انجام شود .

نماینده عالی دولت آموزش و پرورش را پیشتاز در امر فعالیتهای غیر حضوری پس از شیوع کرونا دانست و افزود ؛ آموزش و پرورش از وسایل الکترونیکی و غیر حضوری برای اجرای برنامه ها به ویژه آموزش دانش آموزان به نحو احسن استفاده کرده است و جا دارد بسیاری از افرادنیز از برنامه های حضوری غیر ضرور پرهیز نمایند و فعالیت‌های خود را از طریق فضای مجازی داشته باشند .

نماینده عالی دولت افزود کلاس های فوق برنامه و جبرانی بر اساس دستورالعمل برگزار خواهد شد اما باید با تشکیل کمیته ها برنامه ریزی لازم جهت ارتقاء کیفیت برنامه های فوق برنامه و جبرانی دانش آموزان داشته باشیم.
وی همچنین به دانش آموزانی که کنکور را در پیش رو دارند اشاره داشت و گفت؛ علاوه بر ارتقای کیفیت سطح آموزشی دانش آموزان باید برنامه ریزی لازم توسط آموزش و پرورش جهت کنترل استرس دانش آموزان با استفاده از مشاوران مجرب در فضای شاد بعمل آید و در صورت لزوم با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت اختصاصی به شکل حضوری انجام شود.

Check Also

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:وفاق و وحدت عامل پیشرفت جامعه است

پس ا باران ز_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وفاق و وحدت در دانشگاه را …