پنجشنبه , شهریور ۲۹ ۱۴۰۳
Breaking News

فرماندار لنگرود:لنگرود در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

حیدری گفت: امروز که با افزایش تعداد بیماران مواجه شدیم و بخشی از این امر به ساده انگاری افراد مربوط است متاسفانه شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری رایان خبر به نقل از روابط عمومی فرمانداری لنگرود، «رحیم حیدری » در جلسه مدیریت مقابله با کرونا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: کرونا بیماری عجیب قرن است که گریبان جامعه جهانی است و بیش از سه میلیون انسان بر اثر این بیماری فوت شده اند.

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه همه ویروس ها معمولا بعد از یک دوره چند ماهه و یک ساله ضعیف تر می شوند، تصریح کرد: کرونا برخلاف سایر ویروس ها با گذشت زمان مهاجم تر و کشنده تر شده است و باید ریزترین علائم را جدی گرفت و هر نوع حضور فرد آلوده در محیط های مختلف تهدید برای سلامت دیگران است و باید قرنطینه را رعایت کنند.

حیدری با اشاره به تلاش های موفق شهرستان در ماه‌های گذشته در مقابله با کرونا، افزود: امروز که با افزایش تعداد بیماران مواجه شدیم و بخشی از این امر به ساده انگاری افراد مربوط است متاسفانه شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد و باید با استفاده از تجربه موفق ماه های گذشته و رعایت بازار، ادارات، نهادها و مردم و هشدار رسانه ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی توجه جدی شود.

وی با تاکید بر اینکه بخشداران و شهرداران بنرهای هشدار را در مکان های مختلف نصب کنند، خاطرنشان کرد: موضوع کرونا تعارف بردار نیست و باید چرخه انتقال بیماری در شهرستان قطع شود.

حیدری در پایان تاکید کرد: رسانه ها و امام جمعه در موضوع تهییج افراد خیر برای کمک به مراکز بهداشتی و بیمارستان ها در تهیه کپسول های اکسیژن و طرح مواسات و کمک های مومنانه برای افراد بی بضاعت در شهرستان پیشگام شوند.

Check Also

تجلیل استاندار از اورژانسی‌های گیلان

استاندار گیلان با حضور در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان و تقدیم گل …