دوشنبه , شهریور ۲۶ ۱۴۰۳
Breaking News

ستاد ساماندهی و مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز شهرستان آستانه تشکیل جلسه داد

جلسه ستاد ساماندهی و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان آستانه اشرفیه با حضوراسدالله هادی نژاد مشاور وزیر کشور در حوزه ی ساخت و ساز غیرمجاز- علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان- مسعود کاظمی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان- یاورپیرعلایی مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری گیلان و هیات همراه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رایان خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه: دکتر رضائی در ستاد ساماندهی و مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به مصوبه ستاد صیانت از اراضی ملی مبنی بر نحوه ی تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی اظهار داشت: صدور دستور قضایی به محض اخطار دهیاری سبب شد تا در سال 1399 روند ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان کاهش چشمگیری داشته است.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه روند فزاینده ساخت و سازهای غیر مجاز سبب برهم خوردن شاکله روستاها می شود گفت: عواملی که موجب رشد فزاینده ساخت و ساز غیر مجاز می شود سخت گیری در بازنگری طرح های هادی است. بهتر است در تصویب و بازنگری طرح های هادی علاوه بر تعداد جمعیت روستاییان به تعداد خانوارهای روستا نیز توجه تا خواسته مردم در این زمینه تامین شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: ما زمانی در حوزه ساخت و ساز موفق خواهیم شد که تصمیمات قاطعانه وعاقلانه گرفته و امکانات فراهم نماییم تا این گونه بتوانیم از دستگاه‌ها توقع اقدام به جا و سریع داشته باشیم.

دکتر رضائی بیان داشت: در حوزه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز باید برخورد جدی صورت گیرد و همه دستگاه‌های مرتبط باید به وظایف ذاتی خود با دقت نظر بیشتری عمل نمایند.

وی با تاکید بر این که فرهنگ‌سازی درست مانع افزایش این نوع ساخت و سازها می‌شود، افزود: در صورت بررسی و مشاهده اقدامات غیر قانونی در سطح شهرستان اقدامات لازم از سوی مراجع ذیربط صورت می گیرد و برای جلوگیری از این نوع مشکلات باید فرهنگ سازی درست در این زمینه را در سطح شهرستان گسترش دهیم که مانع افزایش آن می شود.

Check Also

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:وفاق و وحدت عامل پیشرفت جامعه است

پس ا باران ز_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وفاق و وحدت در دانشگاه را …