دوشنبه , شهریور ۲۶ ۱۴۰۳
Breaking News

خبر خوش معاون‌وزیر راه برای رشتی ها/اختصاص اعتبار ویژه جهت احیای تالاب عینک و بازآفرینی محله خواهر امام

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص اعتبار ویژه جهت اجرای پروژه های احیاء و ساماندهی تالاب عینک و بازآفرینی بافت قدیمی خواهر امام رشت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری رایان خبر اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ جلسه ستاد بازآفرینی شهری رشت صبح امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، فرماندار، نمایندگان و شهردار رشت و مدیران کل راه و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه، آب و فاضلاب و آب منطقه ای در فرمانداری رشت برگزار شد.

دکتر مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری کشور با اشاره با پیگیری های قبلی فرماندار رشت در راستای اجرای پروژه های بازآفرینی شهری رشت، اظهار داشت: قطعاً در زمینه تکمیل پروژه‌های عقب مانده و توسعه بافت‌های ناکارآمد و فرسوده در کنار مدیران شهری رشت خواهیم بود.

وی در ادامه به کاستی‌های فراوان به جا مانده از گذشته در شهر رشت اشاره کرد و افزود: برای رفع این کاستی‌ها نیازمند عزم جدی هستیم و در این زمینه باید بین مدیران ارشد استانی و شهرستانی تعامل وجود داشته باشد.

معاون وزیر راه با اشاره به اهمیت اجرای پروژه تالاب عینک رشت، گفت: متأسفانه تالاب عینک امروز به محلی برای پسماند و زباله تبدیل شده و فضای نامناسب در مجموعه شهر رشت شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: تالاب عینک در اختیار مدیران آب منطقه‌ای رشت و باید با رفع مشکلات موجود زمینه استفاده مردم از این تالاب فراهم شود.

عبوری با بیان اینکه یکی از پروژه‌های دارای اهمیت برای مردم رشت احیای این تالاب عینک و استفاده از فضای عمومی این تالاب است، ادامه داد: تالاب عینک یک پروژه ویژه ای است که باید برای مردم شهر رشت در دستور کار قرار گیرد و جز مصوبات جلسه امشب باشد.

وی با اشاره به اینکه احیای تالاب عینک باید اولویت مدیران استانی و شهرستان و مجموعه شورا شهر و مدیریت شهری رشت باشد، افزود: این پروژه اهمیت ویژه ای برای سازمان بازآفرینی شهری دارد و در این راستا اعتبار لازم جهت اجرای آن اختصاص می یابد.

رئیس سازمان بازآفرینی شهری به بازسازی حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) اشاره و اضافه کرد: یکی از افتخارات ما حل مشکلات مردم در بافت مرکزی رشت با محوریت مجموعه خواهر امام و فضای معنوی برای همه مردم رشت و مسافران است.

وی با بیان اینکه به دنبال ارائه طرح نهایی این مجموعه توسط ارگان‌های مربوطه هستیم تا یک توسعه اساسی و زیربنایی برای بهبود اوضاع شهرستان شکل بگیرد، افزود: در زمینه پروژه فاضلاب محله گل‌ها و دیگر محلات نیز کمک رسانی خواهیم کرد.

عبوری در ادامه با اشاره به بودجه امسال، گفت: اعتباراتی بیشتر از آنچه تخصیص داده شده طی سفر امروز اختصاص می‌یابد و این روند برای سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد یافت.

وی به وضعیت نامطلوب آسفالت و مشکلاتی آن برای شهروندان رشت اشاره و با بیان اینکه متاسفانه شاهد انباشت مشکلات در شهر رشت بوده ایم، افزود: باید قیر لازم جذب شود و در بازدیدهای امروز شاهد وضعیت نامناسب خیابان‌های شهر رشت بودیم تا هفته آینده موافقت نامه قیر به تصویب رسید چهره فرسوده و خسته شهر رشت را درست خواهیم کرد.

Check Also

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:وفاق و وحدت عامل پیشرفت جامعه است

پس ا باران ز_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وفاق و وحدت در دانشگاه را …