دوشنبه , شهریور ۲۶ ۱۴۰۳
Breaking News

نفرات برگزیده جایزه دانشجویی دکتر ابریشم چیان معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری رایان خبر،رضی به دلیل تنوع فعالیت‌های خیرخواهانه از قبیل ساخت ساختمان‌های آموزشی، رسیدگی به امور دانشجویان بی‌بضاعت، خرید تجهیزات، تجهیز کتابخانه و اهدای کتابخانه شخصی؛ مرحوم دکتر ابریشم چیان را الگوی خیرین آموزش عالی دانست.

دومین دوره مراسم اهدای جایزه ویژه دکتر ابریشم چیان که به همت خانواده ایشان راه اندازی شده است با حضور دانشجویان منتخب این جایزه و مسئولین دانشگاه در اتاق شورای حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم روز دانشجو را به تمام دانشجویان دانشگاه تبریک گفت و از فعالیت‌های عملی، فرهنگی، اجتماعی و نقش آفرینی‌های دانشجویان در عرصه‌های مختلف در محیط دانشگاه تشکر کرد.
نماینده وزیر علوم در استان گیلان برگزاری این مراسم در شرایط کرونایی را به خاطر اهتمام خانواده مرحوم ابریشم چیان دانست و به دلیل تنوع فعالیت‌های خیرخواهانه از قبیل ساخت ساختمان‌های آموزشی، رسیدگی به امور دانشجویان بی‌بضاعت، خرید تجهیزات، تجهیز کتابخانه و اهدای کتابخانه شخصی؛ مرحوم دکتر ابریشم چیان را الگوی خیرین آموزش عالی دانست.
رئیس دانشگاه گیلان از خانواده دکتر ابریشم چیان برای راه اندازی صندوق خیریه به نام آن مرحوم در راستای کمک به دانشجویان کم بضاعت و تنوع در ارائه خدمات به این دانشجویان و جذب اعتبار برای این صندوق و اهتمام در اجرای ایده جایزه مرحوم ابریشم چیان صمیمانه تقدیر کرد.
رضی در ادامه از دانشجویانی که منتخب دریافت این جایزه شدند درخواست کرد در فعالیت‌های علمی خود به پاس قدردانی و شادی روح آن مرحوم به انتشار نام ایشان که نشانه خیر خواهی است اهتمام ویژه ورزند.
دکتر شیرینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان هم در این نشست ضمن تبریک روز دانشجو، از خانواده مرحوم ابریشم چیان به سبب بنانهادن این جایزه به عنوان عاملی برای تشویق و ترغیب دانشجویان به سمت کارهای علمی تقدیر کرد و به تشریح چگونگی تدوین شیوه نامه و فرآیند نحوه انتخاب دانشجویان منتخب پرداخت.
محمدرضا ابریشم چیان فرزند مرحوم میرجعفر ابریشم چیان هم که در این مراسم بصورت ارتباط زنده تصویری حضور داشت با اشاره به شرایط کرونایی وعدم شانس حضور در جلسه به صورت حضوری، از مسئولین و تمام کسانی که شرایط اهدا این جایزه را فراهم کردند تشکر کرد و ضمن تبریک به دانشجویانی که این جایزه به آن‌ها تعلق گرفته است گفت: پدرم همیشه انتظار داشت جوانان پس از دانش آموختگی و ورود به عرصه کار؛ از کمک به دانشگاه، دانشجویان و هموطنان دریغ نکنند و ایده کمک بدون انتظار را در پیشرفت جامعه نهادینه کنند.
در انتهای این مراسم از دانشجویان منتخب با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد.
شایان ذکر است توسعه دانشکده ادبیات و علوم انسانی به متراژ ۷۳۰۰ مترمربع، ساخت ساختمان کلاس‌ها به یاد فرزند زنده یادش به مساحت ۳۴۰۰ مترمربع و اهداء کتابخانه شخصی خود با ۲ هزار جلد کتاب از جمله کارهای خیرخواهانه زنده یاد دکتر ابریشم چیان در دانشگاه گیلان است.
اسامی دانشجویان دریافت کننده جایزه دانشجویی دکتر ابریشم چیان
مقطع دکتری: سید زهرا سید نوری از دانشکده ادبیات و علوم انسانی، حمیده دار سرایی از دانشکده علوم کشاورزی، سیده آمنه نجفی زاده از دانشکده علوم پایه
مقطع کارشناسی ارشد: پریسا عزیزی از دانشکده معماری و هنر، امیر حسین نیکوی رستگار از دانشکده مهندسی مکانیک، زهرا حسن زاده از دانشکده فنی
مقطع کارشناسی: فاطمه‌پور غلامی نژاد از دانشکده ادبیات و علوم انسانی، سپیده بهرامی از دانشکده فنی، ایمان کیانیان از دانشکده ریاضی

Check Also

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:وفاق و وحدت عامل پیشرفت جامعه است

پس ا باران ز_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وفاق و وحدت در دانشگاه را …