پنجشنبه , شهریور ۲۹ ۱۴۰۳
Breaking News

آیین رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حضور مسوولان و هنرمندان برگزار شد

پس از باران/ پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور در عمارت سنتی باغ ملی لاهیجان از پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان رونمایی شد.

رضا زنده دل، دبیر جشنواره شهروند لاهیجان گفت: پس از فراخوان سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان ۱۵۵ اثر از ۲۲ استان کشور متقاضی شرکت در جشنواره شدند که توسط سه تیم سه نفره هیأت انتخاب متشکل از هنرمندان عرصه نمایشی ملی و استانی مورد ارزیابی قرار گرفت که در بخش مسابقه اصلی ( شهر ما – آسمان آبی) ۱۵ اثر از استان های سراسر کشور انتخاب شدند.
شهردار لاهیجان افزود: در بخش کودک نیز ۸ اثر از سراسر کشور انتخاب شده است .

زنده دل یادآور شد؛ ۷ اثر از آثار انتخاب شده را از شهرهای گیلان املش، رشت ، رودسر، لاهیجان ، کیاشهر ،سیاهکل ،کلاچای و یک اثر بعنوان مهمان مورد پذیرش قرار گرفت.
وی داوران بخش اصلی مسابقه را دکتر فرهاد قاسمیان ، دکتر قطب الدین و دکتر کوروش سلیمانی و در بخش کودک نیز جعفر ستاری،مهدی حبیبی و نسرین بابایی معرفی نمود.

دبیر جشنواره شهروند لاهیجان با بیان اینکه در این دوره جشنواره بصورت بین المملی برگزار میشود ،اضافه کرد : در این دوره از جشنواره از سه کشور ترکیه ، روسیه و عراق نیز متقاضیان، آثار ارسال کردند .

ابراهیم خوشحال ،رئیس شورای شهر آیین رونمایی پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان با بیان اینکه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر لاهیجان با بهره مندی از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود شهر توانسته خوب عمل کند ،گفت: مدیریت شهری لاهیجان با بکارگیری تمام زیبایی‌ها ودر هم تنیدن سبب ایجاد تحولی در شهر شده است.
وی با اشاره به اینکه در این برهه از زمان که اکثر شهرداری‌ها و شوراهای شهرهای دیگر امورات جاری خود را به سختی پیش می‌برند گفت : مدیریت شهری لاهیجان با همه جانبه نگری توانسته زیبایی‌های متفاوتی در شهر لاهیجان به یادگار بگذارد.

خوشحال خاطر نشان کرد: شهرداری لاهیجان چه بسا از برخی از دستگاه‌های متولی امر هم پارا فراتر گذاشته و جلوتر حرکت می کند و در در حوزه‌های مختلف فرهنگی ورزشی، برگزاری مراسمات ملی و مذهبی سنگ تمام می‌گذارد.

طاهری ، مدیر کل ارشاد اسلامی استان گیلان در آیین رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند طی ۳ روز حدود ۱۰۰ اثر اجرا میشود، گفت: این تئاتر در پهنه شرق گیلان بخش های مختلف برگزار می شود.
وی پرداختن به موضوعات غزه ، فلسطین و دفاع مقدس را از ویژگیهای این جشنواره دانست.

طاهری در ادامه از رشد ارسال آثار به جشنواره نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت : اگر می‌خواهیم شهری سالم و پویایی داشته باشیم باید شهروندان پویا و مطالبه‌گری داشته باشند که خوشبختانه در شهر لاهیجان این مسأله قابل مشاهده است.
وی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان به درستی در حال انجام است گفت : هیچ هنری اثرگذارتر از هنرهای نمایشی نیست.
طاهری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «تئاتر منبری فراتر از منبرهاست »افزود: اثرگذاری صحنه‌ها چه خیابانی و چه نمایشی بسیار بالا است.

وی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان خواست تا این جشنواره ادامه دار باشد. گزارش: زهرا رگان

Check Also

با معرفی برگزیدگان؛پرونده سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان بسته شد

سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان …