پنجشنبه , شهریور ۲۹ ۱۴۰۳
Breaking News

شهردار رانکوه خبر داد :کاهش 600 کیلوم گرم پسماند در شهر رانکوه

شهردار رانکوه ابراز کرد : امروز این افتخار را داریم از دو تن زباله این شهر حتی یک کیلو از زباله های آن سوزانده و دفن نمی شود و فاقد شیرآبه است ، ضمن این که به هیچ نقطه ای از شهر انتقال پیدا نمی کند.

🔸به گزارش  پس از باران به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای شهر رانکوه؛  صدر الله فرخی میکال ”  با اشاره به معارفه اش به عنوان شهردار رانکوه در 30 مرداد ماه 1402 ، اظهار کرد : بنده زمانی که خدمت گذار مردم رانکوه به عنوان شهردار شدم 2 تن و 600 پسماند به صورت روزانه وجود داشت و با بررسی های به عمل آمده جهت کاهش پسماند یک ممیزی در شهر انجام دادیم که چرا با توجه به سرانه جمعیتی ، میزان پسماند متغیر است

🔸وی تدوین کردن بسته های تشویقی و تعیین شهردار دانش آموز در مدارس شهر رانکوه و تعیین بسته های تبلیغی جهت کاهش پسماند را از سیاست های کاری خودش طی یک سال گذشته به عنوان شهردار برشمرد و خاطر نشان کرد : اعمال تخفیف عوارض گسترش پسماند جهت کمک به شهروندان در بحث کنترل پسماند از دیگر سیاست ها طی این مدت است.
این مسوول با اشاره به در حال اجرا بودن ممیزی پسماند ، متذکر شد : هم اکنون سطل زباله های خیابان اصلی شهر جمع آوری شده این در حالی می باشد میزان ورودی زباله های ورودی از 15 روستا به شهر رانکوه به حدی بود که یک طرف قضیه شناسایی موقعیت های کاهش پسماند داشتیم از طرف دیگر باید پیدا می کردیم این پسماند از کجا افزایش دارد.

🔸فرخی میکال ، ابراز کرد : الحمدالله سطل زباله های خیابان اصلی رانکوه جمع آوری شد و میزان زباله ما امروز از دو تن و 600 به 2 تن کاهش پیدا کرد و این میزان زباله که الان در شهر پس از تفکیک اولیه توسط شهروندان جمع می شود به کارگاه پسماند انتقال در داخل آتش نشانی انتقال داده می شود .

🔸به گفته وی ، تفکیک مرحله دوم در داخل کارگاه انجام می شود و با یک پیمانکار قراردادی منعقد شده که هر 6 ماه قابل تمدید است و 2 تن زباله خشک جدا می گردد و زباله های تر هم به کمپوست و غذا و کود دام ارگانیک تبدیل می شود .

🔸شهردار رانکوه ، اظهار کرد : امروز این افتخار را داریم از دو تن زباله این شهر حتی یک کیلو از زباله های آن سوزانده و دفن نمی شود و فاقد شیرآبه است ، ضمن این که به هیچ نقطه ای از شهر انتقال پیدا نمی کند .

🔸فرخی میکال ” کاهش میزان زباله در شهر رانکوه را پیرو تاکیدات استاندار گیلان و شهید جمهور در ارتباط با دغدغه مندی حوزه پسماند استان دانست و یاد آور شد : حضرت آیت الله رییسی در سفر به گیلان مبالغی برای تعیین تکلیف حوزه پسماند این استان اختصاص دادند .

🔸وی متذکر شد : الحمدالله ما هم به دنبال این موضوع بودیم پسماند شهر رانکوه تعیین تکلیف بشود که خوش بختانه این جا موفق شدیم که مرهون زحمات شهروندان ، شورای اسلامی شهر ، پرسنل شهرداری ، شورای تامین ،امام جمعه و رییس اداره محیط زیست شهرستان املش است.

Check Also

با معرفی برگزیدگان؛پرونده سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان بسته شد

سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان …