دوشنبه , شهریور ۲۶ ۱۴۰۳
Breaking News

با حضور استاندار گیلان صورت گرفت: افتتاح پروژه های شهرداری لاهیجان

 

گزارش : زهرا رگان/ به مناسبت گرامیداشت  دهه فجر باحضور استاندار گیلان آیین افتتاح ۸ طرح مدیریت شهری لاهیجان همراه با جشن دهه فجر انقلاب اسلامی در سالن حزین لاهیجی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.

این طرحها شامل نصب ۱۳۰۳ عدد چراغ روشنایی در سطح شهر ، اجرای بازطراحی المان میدان وحدت ، روکش آسفالت معابر شهر ، بازطراحی پیاده رو خیابان امام خمینی (ره) ، کفسازی و فرش بتن محلات پردسر و اردوبازار ، پیاده روسازی بلوار دانشجو و نصب المان یادمان های شهدای گرانقدر شهرستان لاهیجان که با اعتبار ۷۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

استاندار گیلان در آیین افتتاح این طرحها در سالن حزین لاهیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ، با تاکید بر لزوم توجه به جذب سرمایه‌گذار در لاهیجان به منظور رشد اقتصادی منطقه گفت: در چند وقت اخیر با سرمایه‌گذارانی در حوزه‌های مختلف صحبت شد تا برای انجام کارهای اقتصادی در لاهیجان اقدام کنند زیرا باید از مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی نهایت بهره را برد‌.

رضا زنده دل ، شهردار لاهیجان در  آیین  افتتاحیه   به ارایه  گزارشی از عملکرد مجموعه مدیریت شهری لاهیجان در دوره ششم شوراها پرداخت.

## آسفالت معابر شهری:
وی با بیان اینکه  یکی از مطالبات شهروندان  در تمامی شهرها , آسفالت معابر و کوچه ها است, گفت: شهر لاهیجان برای برون رفت از وضعیت  بحرانی و رسیدن به وضعیت ایده آل نیازمند ۵۰۰ هزار متر مربع  آسفالت معابر و کوچه می‌باشد
او افزود:  سال گذشته  ۱۲۰ متر مربع به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان, آسفالت  ریزی شد که این مقدار در سال‌جاری   به
۸۵ هزار مترمربع به مبلغ ۳۸ میلیارد تومان  در مناطق مختلف روکش کردیم .
# زیرسازی :
زنده دل در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ در بخش زیرسازی معابر  چه در معابر فرسوده و  چه در معابر جدیدالاحداث  ۱۲ هزار متر مربع به مبلغ ۸ میلیارد تومان پیاده رو سازی  انجام شده است  خاطر نشان کرد:  شهرداری  لاهیجان امسال   ۱۳ هزارمتر مربع با  هزینه  ۱۱  میلیارد تومان زیرسازی معابر انجام داده است.

## لایروبی و لوله گذاری:
رضا زنده دل با بیان اینکه  شهرداری  لاهیجان در زمینه لایروبی  و لوله گذاری نیز اقدامات خوبی را در دوسال اخیر انجام داده است،  گفت:  شهرداری  لاهیجان سال گذشته بطول ۷ کیلومتر با مبلغ ۴ میلیارد تومان  لایروبی  نموده  همچنین  در بخشی از شهر لاهیجان  مثل   شهرک فرهنگیان  سال گذشته ۸ میلیارد تومان  دیواره سازی انجام شده است.
او تصریح کرد:  با توجه به رای دیوان عدالت اداری انشالله  ادامه  پروژه  مذکور توسط اداره کل آب منطقه گیلان به  اتمام خواهد رسید.

#بازآفرینی شهری
شهردار لاهیجان در ادامه به اقدامات مدیریت شهری لاهیجان در زمینه  بازآفرینی شهری اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری لاهیجان در دو محله قدیمی شهر لاهیجان (پرده سر و اردو بازار ) کف سازی و زیرسازی انجام داده انجام داده  و امسال نیز این روند در خیابان‌های شهید کریمی، خیابان شیشه‌گران ادامه خواهد یافت.

#احداث آتش نشانی جدید؛
شهردار لاهیجان  سپس از احداث  آتش نشانی جدیدالاحداث در قسمت جنوبی شهر لاهیجان  خبر داد و گفت: قسمت  جنوبی شهر لاهیجان با توجه به ترافیک و تراکم جمعیت نیازمند ایجاد ایستگاه آتش نشانی بود از این رو در ضلع جنوبی شهر لاهیجان ایستگاه شماره ۳ آتش نشانی به منظور خدمات رسانی مطلوب‌تر به شهروندان احداث گردید.

#نصب المان‌های شهری:
رضا زنده دل با بیان اینکه سال گذشته المانی در میدان شهید پاینده احداث گردید و امسال نیز در  میدان وحدت انجام شد  افزود : فاز اول المان شهدا نیز بزودی  افتتاح خواهد شد  همچنین عملیات اجرایی المان شهید کریمی و  جانمایی المان دکتر مجتهدی نیز  در حال انجام  است.

#جزیره لاهیجان:
شهردار لاهیجان با بیان اینکه یکی از معضلاتی که شهر لاهیجان در ۱۰ سال اخیر با آن مواجه بود ،عدم بازگشایی جزیره لاهیجان به روی مردم بود گفت: سال گذشته به همت مجموعه مدیریت شهری لاهیجان. و با دستور  رئیس کل محترم دادگستری استان گیلان و دادستان محترم لاهیجان جزیره  لاهیجان بازگشایی شد و ۶ میلیارد تومان به حساب صندوق دادگستری واگذار گردید و ۶ دانگ سند این جزیره به نام شهرداری صادر شد که با بازگشایی  آن شاهد جشن‌های بزرگی در این مکان بودیم.

شهردار  همچنین از راه اندازی رستوران جدید این جزیره  خبر داد که با برگزاری  مناقصات مربوطه تا سال آینده راه اندازی خواهد شد.

#تجهیز پارک های فرسوده و جدید احداث:
وی سپس به تجهیز پارک‌های سطح شهر لاهیجان اشاره نمود و خاطرنشان نمود:  شهرداری لاهیجان  سال گذشته بابت تجهیز پارک های  فرسوده شهر  ۴ میلیارد تومان هزینه  نمود  و امسال نیز برای تجهیز پارک های فرسوده و جدید الاحداث مبلغ ۴ میلیارد تومان هزینه کرده است.

#زیبا سازی محیطی:
شهردار لاهیجان  زیباسازی محیطی را یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهری دانست که به آن پرداخته است وی افزود:  در نقاط مختلف شهر لاهیجان به منظور زیباسازی محیطی دیواره نگاره‌هایی از سیر تاریخی شهر لاهیجان انجام داده شد که  خوشبختانه مورد توجه شهروندان قرار گرفته است.

اینکه شعار سال گذشته مدیریت شهری لاهیجان عروس روشن بود گفت سال گذشته مبلغ ۷ میلیارد تومان جهت اجرای پروژه پروژه‌ها و المان‌های روشنایی هزینه شد و انفال نیز مبلغ ۱۷ میلیارد تومان در این زمینه در ۳۱ نقطه شهر بابت نصب المان‌های روشنایی اجرا گردید
وی ابراز امیدواری کرد که در سال آینده با هزینه ۲۰ میلیارد تومان بتواند تمام نقاط شهر لاهیجان را روشن نماید.

#ساماندهی آبیاری فضای سبز و جلوگیری از هدررفت آب‌ها:

زنده دل در ادامه از ساماندهی آبیاری فضای سبز و جلوگیری از هدر رفت آب‌ها خبر داد و گفت شهرداری لاهیجان طرح جامعی جهت اجرای این امر تهیه نمود که قسمت اول این طرح در بلوار شهید انصاری  اجرا شد و سیستم آبیاری قطره‌ای راه‌اندازی گردید وی ابراز امیدواری کرد که در این دوره از شوراها تمام نقاط شهر به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز گردد.

#زیرسازی معابر:
شهردار لاهیجان در ادامه از زیرسازی خیابان بام سبز خبر داد و آن را به عنوان پروژه پدافند غیرعامل عنوان کرد و هزینه این پروژه را ۵ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت که تا چند سال آینده چند ماه آینده آسفالت آن نیز افتتاح خواهد شد.

##مدیریت پسماند:
شهردار لاهیجان با بیان اینکه  پیرو تاکید استاندار گیلان   در خصوص دفع بهداشتی زباله و پسماند ،گفت:  ۴۰ سال بود  که  در شهر  لاهیجان پسماند به صورت سنتی دفن می‌گردید و تمام شیرآب‌های آن به سمت زندان و جنگل‌های اطراف آن روانه می شد  شهرداری لاهیجان با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان موفق شده تا  امروز ۹۰ درصد از شیرآب‌ها  را  کنترل کند .
وی ابراز امیدواری کرد که با تکمیل این پروژه  اولین محل دفن بهداشتی زباله  در شهر لاهیجان  داشته باشند .

وی   اضافه کرد:  در صدد آمد مجوز های لازم جهت احداث پروژه پردازش  هستیم  که انشالله سال آینده به مناقصه خواهد رفت  و به اجرا خواهد درآمد.

##توسعه شهر به سمت ضلع غربی:
زنده دل با بیان اینکه شهرداری لاهیجان  برای توسعه شهر به سمت ضلع غربی و خارج شدن  آن از تک محوری در مسیر  تالاب حاجی آباد  سال گذشته پروژه پیست دوچرخه سواری و پیاده روسازی  آغاز نمود که فاز اول آن با مبلغ ۵ میلیارد تومان انجام شد و  فاز دوم نیز  با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

ثبت شهر لاهیجان به عنوان پایتخت چای کشور در سال گذشته و برگزاری جشنواره‌های متعدد در این شهر از دیگر کارهایی بود که انجام گرفت.

مهمترین مسئله مدیریت شهری لاهیجان طرح تفصیلی شهر لاهیجان بوده که بعد از ۹ سال به دست استاندار محترم طرح تفصیلی شهر لاهیجان ابلاغ شد‌.

##صدور  پروانه به صورت الکترونیک:
به منظور جلوگیری از تخلفات و به حداقل رساندن زمان از دیگر اقداماتی بود که شهرداری لاهیجان انجام داد.

زنده دل در پایان   ضمن قدردانی از زحمات پرسنل شهرداری و تشکر از حمایت اعضای شورای شهر کل  اعتبارات این پروژه ها را ۱۲۰ میلیارد تومان  اعلام نمود.

Check Also

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:وفاق و وحدت عامل پیشرفت جامعه است

پس ا باران ز_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وفاق و وحدت در دانشگاه را …