پنجشنبه , شهریور ۲۹ ۱۴۰۳
Breaking News

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان: ۹۵ جشنواره مختلف در سه ماه گذشته در گیلان برگزار شد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان: ۹۵ جشنواره مختلف در سه ماه گذشته در گیلان برگزار شد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگی و بومی محلی سفیدرود کیسم آستانه اشرفیه از برگزاری ۹۵ جشنواره در سه ماهه گذشته سال جاری در جای جای گیلان خبرداد.

ولی جهانی گفت؛ برگزاری چنین جشنواره‌ها علاوه بر این که سبب احیای سنت های بومی و محلی گیلان میشود منجر به عرضه محصولات هنرمندان صنایع دستی گیلان و همچنین سبب ایجاد شورو نشاط اجتماعی در جامعه میگردد .

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: از آنجایی که رودخانه سفیدرود در طول تاریخ همواره بستر فرهنگ سازی و تمدن بوده بنابراین از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

جهانی افزود: این جشنواره که با استقبال چشمگیر مردم همراه بود آیین‌های سنتی گیلان مثل بازی‌های محلی همچون لافندبازی، طناب‌کشی و موسیقی با حضور هنرمندان بومی محلی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره بازارچه یکروزه از محصولات صنایع‌دستی و سوغات محلی با حدود 60 غرفه نیز برپا بود که اکثر هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با لباس محلی در غرفه حضپر داشتند و محصولات محلی خود را عرضه کرده بودند.

جشنواره فرهنگی و بومی محلی سفیدرود کیسم با حضور نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از مسوولان و هنرمندان محلی و استانی و مردم برگزار شد.

Check Also

تجلیل استاندار از اورژانسی‌های گیلان

استاندار گیلان با حضور در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان و تقدیم گل …