جمعه , شهریور ۳۰ ۱۴۰۳
Breaking News

ستاد بحران بخشداری مرکزی آستانه اشرفیه به حالت آماده باش درآمد

با توجه به شرایط جوی و پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر بارش برف در پایان امروز یکشنبه ، ستاد بحران بخشداری مرکزی شهرستان آستانه اشرفیه به حالت آماده باش درآمد.

به گزارش پایگاه خبری رایان خبر به نقل از فصل نو ، بخشدار مرکزی آستانه اشرفیه در جلسه ستاد بحران این بخش که با حضور اعضای شورای بخش مرکزی ، کارشناسان ، دهیاران و جمعی از شوراهای اسلامی در محل این بخشداری برگزار شد ، ضمن تاکید بر آمادگی ستاد بحران در مناطق روستایی منطقه گفت: استقرار و تردد ماشین آلات عمرانی ( چون تراکتور ، کامیون ) در مسیر های اصلی مناطق روستایی بایستی از بعدازظهر روز یکشنبه در دستور کار دهیاران قرار گیرد.

فاطمه علیزاده باز نگه داشتن مسیرهای اصلی در زمان بارش برف را از اولویت های اصلی ستاد بحران این بخش عنوان کرد و افزود: کلیه دهیاران روستاهای منطقه باید در زمان بارش برف در سطح روستاهای خود حضور داشته باشند و از کلیه امکانات موجود در جهت مقابله با هرگونه بحران احتمالی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کلیه مرخصی های دهیاران این منطقه تا اطلاع ثانوی لغو خواهد بود ادامه داد: همچنین ضروری است تا به منظور ایجاد آمادگی دامداران، مرغداری ها ، گلخانه داران ، نانوایان و دیگر مراکز کشاورزی و خدماتی در روستاها، اطلاع رسانی لازم از سوی دهیاران صورت گرفته و تامین سوخت جایگزین نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی به منظور مقابله با هرگونه بحران ناشی از بارش برف ، ضمن منطقه بندی کلیه مناطق روستایی ، نقاط استراتژیک استقرار تاسیسات زیربنایی در روستاهای این بخش از سوی دهیاران مورد رصد و پایش قرار خواهد گرفت.

علیزاده در ادامه بر ارائه خدمات مطلوب به مردم مناطق روستایی در زمان بارش برف و هرگونه بحران احتمالی نیز تاکید کرد و از کلیه دهیاران و شوراهای اسلامی خواست تا در این خصوص همکاری و تلاش لازم را داشته باشند.

در ادامه این جلسه نیز برنامه ها و اقدامات ستاد بحران بخش مرکزی شهرستان آستانه اشرفیه با هدف مقابله با هرگونه بحران احتمالی بارش برف مورد بررسی قرار گرفت.

بخش مرکزی آستانه اشرفیه با داشتن 71 روستا دارای 59 دهیاری مصوب و حدود 40 هزار نفر جمعیت است.

Check Also

با معرفی برگزیدگان؛پرونده سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان بسته شد

سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان …