دوشنبه , شهریور ۲۶ ۱۴۰۳
Breaking News

دوچرخه سوار گیلانی برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، ایران را رکاب میزند

کرامت عزیززاده دوچرخه‌سوار آستارایی حامی محیط زیست، بمناسبت هفته زمین پاک رکاب‌زنی به استان‌های مختلف را برای کاشت درخت و ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و حفظ طبیعت آغاز کرد.

به گزارش رایان خبر از ایرنا؛ این دوچرخه سوار روز شنبه با کاشت نهال در محوطه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در آستارا، رکاب زنی به مقصد استان های کشور را آغاز کرد و رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا در حین بدرقه او گفت: این ورزشکار به عنوان سفیر صلح و دوستی و حامی محیط زیست، به استان ها سفر می کند و حرکت ورزشی و فرهنگی او جهت ترویج حفاظت محیط زیست ارزشمند است.


وحید مصطفی دوست افزود: هفته زمین پاک، مناسبتی مهم برای توجه دقیق به نعمت ها و سرمایه های طبیعی موجود در این کره خاکی است و پاسداشت مواهب الهی در آموزه های دینی و قرآنی نیز بسیار سفارش شده است.
دوچرخه سوار پیشکسوت آستارایی نیز استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، لرستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، زنجان، قزوین، البرز و تهران را از مقاصد حرکت خود اعلام کرد و گفت: طی ۲ ماه رکاب زنی در استان ها حدود هزار اصله نهال خواهد کاشت.
عزیززاده افزود: طی ۲۰ سال دوچرخه سواری حدود ۴۰ هزار اصله نهال در ایران و سایر کشورها کاشته ام و تاکنون با شعارهای خلیج همیشه فارس، حمایت از کودکان سرطانی، بی سرپرست یا بدسرپرست، آبزیان دریای خزر و گرامیداشت ارتحال امام (ره) در داخل کشور رکاب زده و با دوچرخه به هند، تایلند، برمه، مالزی، اندونزی، بنگلادش، سنگاپور و فیلیپین سفر کرده ام.
وی با اشاره به مشاهده مناظر نامناسبی از نامهربانی هموطنان با طبیعت در طول سفرها، اظهار امیدواری کرد با ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست از حجم زباله ها در دامان طبیعت کاسته شود.


دوم تا هشتم اردیبهشت ماه هفته زمین پاک است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در آن ساماندهی شده است.

Check Also

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:وفاق و وحدت عامل پیشرفت جامعه است

پس ا باران ز_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وفاق و وحدت در دانشگاه را …