شنبه , جولای 27 2024
آخرین خبرها

حمایت ویژه دولت و وزارت جهاد کشاورزی از چایکاران و صاحبان واحدهای تولیدی

  رئیس سازمان چای کشور اعلام کرد:   در سال‌جاری تاکنون ۶۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به چایکاران و صاحبان واحدهای تولیدی پرداخت شده است.


وی افزود: این تسهیلات  شامل سرمایه‌ای و سرمایه در گردش به چایکاران و کارخانجات چایسازی برای احیای به زراعی بهسازی باغات، خرید نهاده‌ها،بیمه بهداشتی کردن و خرید ماشین آلات چای‌سازی از طریق صندوق حمایت از توسعه صنعت چای  می‌باشد  که  به صورت سرمایه‌ای و سرمایه در گردش با بازپرداخت ۱۵ و ۴ درصد پرداخت گردیده است.

حبیب جهانساز خاطر نشان کرد:  تاکنون ۵۴۵۰ نفر از ذینفعان این صنعت از این تسهیلات استفاده کردند که این روند همچنان ادامه دارد.

او ابراز امیدواری کرد و گفت:  با اجرای برنامه‌های کارشناسی شده و راهبردی سازمان چای کشور و احیای باغات چای رها شده در سال‌های آینده شاهد افزایش چشمگیر تولید چای ایران باشیم.

وی در ادامه  یادآور شد: با حمایت ویژه وزیر جهاد کشاورزی از صنعت چای کشور طرح حمایت از خریداران چای داخلی و ارائه مشوق‌هایی نظیر اعطای مجوز ثبت سفارش میزان دو برابر خرید داخلی در حال انجام است که انتظار می‌رود در صورت ثبات و ادامه این روند بتوانیم مابقی مطالبات چای کاران را به زودی پرداخت نماییم