چهارشنبه / ۲ آبان / ۱۴۰۳
×
مدیر کل ورزش و جوانان گیلان خبر داد: افتتاح ۸ پروژه عمرانی و ۴۴۵ برنامه فرهنگی و ورزشی در هفته تربیت بدنی
  • مهر ۲۵, ۱۴۰۱
  • مدیر کل ورزش و جوانان گیلان خبر داد: افتتاح ۸ پروژه عمرانی و ۴۴۵ برنامه فرهنگی و ورزشی در هفته تربیت بدنی

    اختصاصی/

    مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در نشست امروز دوشنبه با اصحاب رسانه از برگزاری ۴۴۵ برنامه فرهنگی، ورزشی و افتتاح ۸ طرح عمرانی ورزشی در هفته تربیت بدنی خبر داد.

    جهانبخش آرمان ضمن تبریک هفته تربیت بدنی به شعار امسال این هفته اشاره کرد و گفت: هفته تربیت بدنی با شعار « ورزش، حال خوب، ایران قوی» از ۲۶ مهر در سراسر کشور و استان گیلان آغاز می‌گردد.

    وی گفت: در هفته تربیت بدنی امسال ۸ پروژه عمرانی در جای‌جای استان گیلان با ۳۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

    وی همچنین به تشریح برنامه های هفته تربیت بدنی استان گیلان پرداخت و گفت : در هفته تربیت بدنی برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی از جمله گلباران مزار شهداء و تجلیل از خانواده های معزز شهیدان و پیشکسوتان ورزشی ، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان و حضور یکپارچه جامعه بزرگ ورزشی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه ،نشست شورای عالی ورزش به ریاست استاندار محترم گیلان ،دیدار با برخی از اعضای شورای تامین ،فرمانده محترم سپاه و همچنین فرمانده نیروی انتظامی گیلان ،بازدید از واحد تولیدی لوازم ورزشی، اهدای خون جامعه ورزش در ورزشگاه عضدی و در همه شهرستان‌ها،اهدای ۴۰۰ بسته نوشت افزار بع دانش آموزان کم بضاعت و بی بضاعت میتوان نام برد.

    آرمان در ادامه سخنان خود به برنامه های استعدادیابی رایگان در رده های پایه در پایگاه قهرمانی بمنظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر اشاره کرد و ویزیت و مشاوره رایگان هیات پزشکی و ورزشی برای عموم مردم را در همه شهرستان‌ها، دیدار جامعه ورزش از پیشکسوتان و آسیب دیدگان ورزشی ،همایش رئسای هیئت ها و نواب بانوان با حضور استاندار گیلان را از دیگر برنامه های جانبی ورزش و جوانان عنوان کرد که توسط ادارات ورزش و جوانان در شهرستانها و هیات های ورزشی برگزار می‌شود.

    مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از افتتاح طرح های عمرانی ورزشی در هفته تربیت بدنی خبر داد و گفت : ۳۳ میلیارد تومان برای این طرحها هزینه شده است.وی افتتاح زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال لوشان ،افتتاح سالن شهید ساغری لوشان ،افتتاح سالن ورزش‌های باستانی لنگرود ،چمن مصنوعی تختی سیاهکل ،بازسازی و افتتاح سالن کشتی لنگرود ، افتتاح خانه جوان شهرستان ماسال ، افتتاح استخر بخش خصوصی در آستارا ،احداث جایگاه تماشاگران شلمان لنگرود را از جمله پروژه های افتتاحی اداره ورزش و جوانان معرفی کرد و گفت: این پروژه های عمرانی ورزشی معمولا پروژه های نیمه کاره ای بودند یا تجهیز و بازسازی شده اند که در این هفته مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

    آرمان در ادامه ابراز تأسف کرد و گفت: متاسفانه ما امروز پروژه هایی را اجرا میکنیم که باید ۲۰ سال قبل انجام می‌گرفت.

    وی افزود: اگر انرژی و اعتبار ما صرف هزینه این پروژه ها نمیشد بهتر می‌توانستیم به پروژه های روستاها و مناطق کم برخوردار توجه نماییم .

    مدیرکل ورزش و جوانان گیلان درخصوص استاندارد سازی ورزشگاه‌های استان گفت : ورزشگاه تختی بندر انزلی و پوریای ولی تالش به جهت اهمیت در اولویت استاندارد سازی قرار گرفتند و همکاران امور فنی اداره ورزش و جوانان و پیمانکاران پروژه با اقدامات جهادی توانستند در کمتر از دو ماه نواقص ورزشگاه انزلی که دارای ۲۶ نقص و پوریای ولی تالش که ۲۰ نقص بود را برطرف نمایند.وی میزان هزینه کرد ورزشگاه قایقران انزلی را بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

    آرمان در خصوص ورزشگاه عضدی رشت بیان داشت: کاشت چمن ورزشگاه عضدی به زودی آغاز می شود، زیر سازی هادر حال انجام است و این ورزشگاه دارای چمن طبیعی میشود و مسایل گرمایشی و حرارتی دمای چمن نیز در طول سال با تمهیدات صورت گرفتهو در این پروژه کنترل می گردد.

    وی افزود: پس از کاشت چمن ۴۵ روز زمان می برد تا چمن به وضعیت مطلوب برسد و از سوی دیگر نصب سکوها نیز از نیمه آبان ماه جاری آغاز می گردد و نصب و رنگ آمیزی جایگاهها در کمتر از یک ماه انجام خواهد شد و زمان و روز شماری که بنده برای تکمیل و بهره برداری از پروژه ورزشگاه عضدی اعلام کرده ام آذر ماه امسال است.

    مدیر کل ورزش و جوانان گیلان‌ از بازسازی و تعمیر ۴۹ سالن و مکان ورزشی از زمان مدیریت خود در ورزش و جوانان خبر داد و گفت: عقیده دارم که اماکن ورزشی تخصصی باید در اختیار هیات ها و ورزشکاران قرار گیرد چون قهرمانانی که برای استان و کشور افتخار آفرینی می کنند باید از فضاهای ورزشی موجود استفاده کنند .

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.