شنبه , جولای 27 2024
آخرین خبرها

دکتر جهانی خبر داد: کسب رتبه نخست کشوری میراث فرهنگی- گردشگری و صنایع دستی گیلان در برگزاری جشنواره ها

دکتر جهانی خبر داد:

کسب رتبه نخست کشوری میراث فرهنگی- گردشگری و صنایع دستی گیلان در برگزاری جشنواره ها
دکتر جهانی گفت: اداره کل میراث فرهنگی -گردشگری و صنایع دستی گیلان در برگزاری جشنواره ها رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی- گردشگری و صنایع دستی گیلان ضمن قدردانی از همه مسوولینی که در برگزاری این جشنواره ها نقش داشته اند، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۵۵ جشنواره با موضوعات مختلف تحت عنوان« میراث ناملموس» با موضوعات فرهنگ، کشاورزی و غذا که ثبت ملی شده اند، در استان گیلان برگزار شد.

وی افزود: در روزهای اخیر نیز شاهد برگزاری جشنواره های زیادی از جمله ؛جشنواره «کوچ بهاره عشایر» در ارتفاعات رضوانشهر ،جشنواره گل گاوزبان در اشکورات رودسر، جشنواره توت فرنگی در سی دشت رودبار و خطیب گوراب فومن ، جشنواره بهار نارنج در کومله لنگرود پیگیری ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله ، شهر صنایع دستی رشت و ثبت جهانی شهر ماسوله که مقرر شد شهریور ماه سال جاری در شهر ریاض عربستان به عنوان تنها اثر تاریخی گیلان در یونسکو ثبت گردد خبر داد و افزود: پرونده ثبت جهانی شهر ماسوله بعد از گذشت ۱۷سال این به ثمر مطلوب می‌رسد.

وی اضافه کرد: ثبت جهانی شهر رشت به عنوان شهر صنایع دستی خبر خوش دیگری است که در حال وقوع می‌باشد. جهانی ثبت ملی جنگل های هیرکانی با قدمت ۵۰میلیون سال ،( ثبت یک سایت از ۳سایت این جنگل طبیعی باستانی ثبت شده در منطقه گشت رودخان) از دیگر اقدامات مهم میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان دانست.

وی با بیان اینکه شهرستان فومن شهرستان تاریخ و طبیعت است که هم مناطق ییلاقی و جلگه ای دارد، گفت: دو مجموعه تاریخی ماسوله و قلعه رودخان بعنوان دو اقتصاد گردشگری نقش بسیار مهمی در اقتصاد منطقه دارندکه اهمیت ویژه ای برخوردارند.