چهارشنبه / ۲ آبان / ۱۴۰۳
×
طالب سرا روستایی که در سایه همدلی و همراهی دهیار و اعضای شورا در مسیر توسعه قرار دارد
  • شهریور ۱۸, ۱۴۰۰
  • اختصاصی پایگاه خبری رایان خبر، روستای طالب سرا یکی از روستاهای استراتژیک در مسیر راه اصلی کومله به اطاقور است که از موقعیت خوبی در جهت توسعه ی متوازن روستایی برخوردار می‌باشد.
    این روستا که دارای ۱۰۰ خانوار جمعیت است مردمانی خوب و صمیمی دارد که همواره در راستای عمران و آبادانی روستای خود در کنار مسئولان محلی مشارکت بالایی داشته و دارند به طوری که مشارکت و همدلی شان باعث شده تا از جمله روستاهایی باشد که چه بسا زودتر از روستاهای دیگر بخش از نعمت هایی همچون آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ، دسترسی به راه مناسب، برق ،گاز، خانه بهداشت و غیر برخوردار شود.
    این روستا موقعیت گردشگری و توریستی خوبی نیز دارد به طوری که از یک طرف در دامنه باغات چای و از طرف دیگر به رودخانه اطاقور محصور شده که جلوه زیبایی به آن بخشیده و هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به خود جلب می نماید.

    دهیار پرتلاش این روستا به اتفاق اعضای شورای ششم کمر همت بسته اند تا در راستای عمران و آبادانی هرچه بیشتر این روستا گام‌های موثری بردارند.

    یکی از دغدغه‌های اصلی دهیار و شورای اسلامی این روستا تأمین امکانات رفاهی بیشتر برای اهالی است.

    مهدی جعفری که دو دوره بعنوان دهیار این روستا مشغول به خدمت است از جایگاه مردمی خوبی برخوردار می‌باشد بطوریکه در زمان مصاحبه ما با وی با چند تن از اهالی هم کلام شدیم و به رضایتمندی حداکثری اهالی از عملکرد وی پی بردیم.

    دهیار طالب سرا طی گفتگویی به نیابت از اعضای شورای ششم خانم ایران برنا، رییس شورا و آقایان: ذوالفقارپور شریف و یداله رشیدی از برنامه های دهیاری و شورای ششم گفت و افزود؛ از عمده ترین مطالبات مردم طالب سرا مدیریت فاضلاب روستا بوده که با اگو سازی آب های سطحی را مدیریت کردیم که بخشی از آن انجام گرفته و انشاالله بقیه آن را هم دربرنامه خود در دوره ششم قرار داده ایم .
    وی احیای دوباره خانه بهداشت روستایی را که به عنوان ساختمان تخریبی اعلام شده بود از جمله دیگر اقدامات عنوان کرد که با پیگیری‌های بعمل آمده از تخریب درآمده و دوباره احیا شد و به مدت دو سال است که با حضور بهورز خدمات بهداشتی به اهالی عرضه می شود.


    ایجاد معبر اصلی در روستای طالب سرا که به عنوان کمربندی روستا از آن یاد می‌شود به سمت خیابان اصلی کومله به اطاقور یکی دیگر از اقدامات و مهم ترین اقدامات دیگر در روستای طالب سرا بشمار می رود که توسط دهیار بیان شد وی در این خصوص افزود: احداث جاده جدید الاحداث زنده یاد قاسم رشیدی که در سال۱۳۹۵ توسط آن مرحوم اهدا شده بود تاکنون به دلیل نداشتن موقعیت و امکانات نتوانسته بودیم آن را به صورت رسمی به مرحله بهره‌برداری برسانیم که امروز با حمایت‌های خوب اعضای محترم شورای ششم روستای طالب سرا و اهالی خونگرم شاهد افتتاح آن هستیم .
    وی اضافه کرد: با همکاری خوب بخشدار محترم و سپاه ناحیه لنگرود و شهرداری اطاقور توانستیم مصالح مورد نیاز این جاده که چند ماشین بوده و یک دستگاه لودر جهت تسطیح را فراهم آوریم .
    جعفری در ادامه به موقعیت گردشگری روستا اشاره کرد و اظهار داشت: روستای طالب سرا از موقعیت گردشگری و توریستی خوبی برخوردار است چون راه اصلی کومله به اطاقور از وسط این روستا عبور می کند ، موقعیت استراتژیکی خوبی به این روستا بخشیده است.
    وی خاطر نشان کرد : زمین‌های مسیر خیابان اصلی در محدوده طرح هادی قرار گرفته و به عنوان تجاری، مسکونی تعریف شده است.

    دهیار طالب سرا همچنین به اقدام دهیاری جهت صدور سند روستایی اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰سال است که برای صدور سند روستایی اقدام نموده ایم و به بنیاد مسکن هم ارجاع داده شده اما متأسفانه تاکنون انجام نگرفته و پیگیریم تا این مطالبه به حق اهالی هرچه سریعتر محقق شود .

    وی همچنین از حل مشکل کم آبی روستا که سال‌ها در فصل گرم تابستان مردم را دچار مشکل نموده بود خبر داد .
    جعفری در این باره یادآور شد: با پیگیری‌های به عمل آمده و به کمک و حمایت اداره آب توانستیم با اتصال لوله آب به لوله اصلی آب سنگر که از مسیر این روستا عبور می کند این مشکل کم آبی را در فصل تابستان حل نماییم.
    از وی در خصوص وضعیت جاده های بین باغات سوال کردیم که در پاسخ گفت: درصددیم جاده سازی بین باغات نیز انجام شود.
    این مسئول محلی همچنین به تامین آب زراعی روستا از طریق نصب دو دستگاه پمپاژ آب در فصل کشاورزی در روستای طالب سرا خبر داد که با همکاری جهاد کشاورزی تامین می‌شود.
    از مهدی جعفری در ادامه این گفت‌وگو در خصوص مدیریت پسماند روستا سوال کردیم که وی که خود به عنوان مدیر عامل تعاونی دهیاران اطاقور نیز فعالیت می‌کند در پاسخ گفت: تعاونی دهیاران بخش اطاقور به کمک یک دستگاه خودرو کمپرسی زباله‌های روستاهای بخش را به خوبی مدیریت می نماید و روستای طالب سرا نیز از این امر مستثنی نیست.


    دهیار طالب سرا سپس به اقدامات ورزشی دهیاری و شورای اسلامی روستا اشاره نمود و تصریح کرد: دهیاری و شورای اسلامی طالب سرا به منظور فراهم نمودن تفریح سالم برای اوقات فراغت جوانان روستا با کمک و حمایت مسئولان بخش، شهرستان و استان یک دستگاه میز پینگ پنگ و فوتبال دستی دریافت نموده که در یکی از اتاق های خانه بهداشت مستقر بوده که جوانان روستا در اوقات فراغت از آنها استفاده می‌کنند .
    وی همچنین افزود : روستای طالب سرا از قدیم زمین فوتبال داشته که درصدد تسطیح و احیای دوباره آن هستیم.
    دهیار طالب سرا در پایان ضمن قدردانی از همراهی، همدلی و حمایت اعضای شورای ششم این روستا از حمایت های خوب مهندس شریفی، بخشدار اطاقور از برنامه‌های دهیاران بخش قدردانی نمود و یکی از معضلات اصلی دهیاری‌ها را نداشتن درآمد پایدار و ثابت دانست و گفت: منبع درآمدی اکثر دهیاری‌ها از محل صدور پروانه می‌باشد که متاسفانه فقط ۲۷ درصد از درآمد صدور پروانه متعلق به دهیاری است .
    وی یادآور شد: اخیرا طبق مصوبه هیئت وزیران قرار شد ۱۰۰ درصد آن به دهیاری‌ها تعلق گیرد که در حال حاضر بخشنامه ای در این راستا به بحشدایها ابلاغ نشده و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است .

    جعفری خاطرنشان کرد : از مسئولین و دست اندرکاران امور دهیاری‌ها انتظار داریم در خصوص تخصیص بودجه دهیاریها تجدید نظر نموده تا دهیاران بتوانند برای عمران و آبادانی هرچه بیشتر روستاها اقدامات موثرتری انجام دهند .
    وی همچنین ادامه پروژه هدایت آبهای سطحی را از برنامه‌های آتی دهیاری و شورای اسلامی عنوان کرد .
    خانم برنا، رئیس شورای طالب سرا نیز احداث بوستان روستایی جهت فراهم کردن مکانی برای تفریح و سرگرمی خانواده ها را از جمله برنامه‌های آتی دهیاری و شورای اسلامی طالب سرا دانست و از مسئولین خواست تا در راستای تحقق این مسأله کمک و مساعدت نمایند.

    گزارش: زهرا رگان

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.