جمعه / ۱۴ دی / ۱۴۰۳
×
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان مطرح کرد؛وحدت صنفی، سرمایه گذاری بومی و طرح های نو، سه گام اساسی برای موفقیت برند فرش گیلان
  • آبان ۱۶, ۱۳۹۹
  • به گزارش پایگاه خبری رایان خبر و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان به همراه رئیس سازمان صمت و رئیس اتاق اصناف ازکارگاه طراحی فرش دست بافت مرکز آموزش عالی برهان نیروی شمال بازدید کردند. کیوان محمدی رئیس سازمان در جریان ابن بازدید با تاکید بر اینکه فرش گیلان برای تبدیل شدن به یک برند به سه گام اساسی نیاز دارد، اظهار داشت: مورد اول این است که علیرغم وجود پتانسیل مناسب در حوزه فرش دستبافت در استان، فعالان این حوزه به هماهنگی و وحدت نرسیده اند که این می تواند ناشی از نوپا و جوان بودن این صنف در گیلان باشد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان دومین مشکل این صنعت را عدم جذب سرمایه گذاری درون استانی عنوان و تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان فرش دستبافت در استان با سرمایه تجار استان های دیگر مشغول فعالیت هستند که باید با پایین آوردن ریسک، سرمایه گذاران بومی را به حمایت از فرش گیلان ترغیب کنیم. وی  با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم فرش دستباف گیلان در جهان مطرح شود باید روح آن گیلانی باشد ، افزود: شالیزارها ، باغ های زیتون ، چای ، سوسن چلچراغ و دهها سمبل و نماد بومی دیگر وجود دارند که می توان از آنها برای ایجاد برند فرش گیلان بهره جست. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به نقش مهم اساتید و دانشگاهیان در بومی سازی طرح و نقش فرش دستبافت، افزود: دانشگاه باید در زمینه آموزش و نوآوری در طراحی فرش دستباف ورود کند تا طرح ها و ایده های خلاقانه ارائه شود . محمدی با بیان اینکه به عنوان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این آرزوی ما است که بهترین ها را برای گیلان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در خصوص فرش دست بافت، آرزوی ما این است که یک روز نام فرش گیلان در همه جا بدرخشد و آمادگی داریم تا از برند فرش گیلان حمایت کنیم.

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.