شنبه / ۵ آبان / ۱۴۰۳
×
با حضور رسانه ها رونمایی شد:آهیل، اولین پلتفرم هوشمند برنامه ریزی با زیرساخت شبکه اجتماعی در دنیا
  • مهر ۱۷, ۱۴۰۳
  • با حضور رسانه ها رونمایی شد:
    آهیل، اولین پلتفرم هوشمند برنامه ریزی با زیرساخت شبکه اجتماعی در دنیا

    پس از باران/ محمد حسین هوشنگی ،مدیرکل پست گیلان در نشست خبری با جمعی از رسانه ها در روز جهانی پست با بیان اینکه سه و نیم درصد از واحدهای پستی فعال کشور در استان گیلان در قالب دفاتر دولتی ، دفاتر پیشحوان شهری ، دفاتر ACT ، نمایندگی پستی و … مشغول ارائه خدمات هستند.گفت؛ طی ۶ ماهه سال جاری حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مرسوله از سوی پست استان به سراسر کشور ارسال و طی این مدت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مرسوله نیز از سایر نقاط کشور وارد استان شده است .

    هوشنگی با اشاره به اینکه تعداد ۴۸۵ نفر در مجموعه پست استان مشغول ارائه خدمات به متقاضیان هستند افزود: طی ۶ ماهه سال جاری سرانه هر کارمند بالغ بر ۱۴ هزار ترافیک سرانه پستی بوده است.

    وی در ادامه از تبادل۵ میلیون تن مرسوله در پست گیلان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و یادآور شد: بطور متوسط کارکنان پست گیلان هر ماه یک میلیون مرسوله را قبول و یا به اقصا نقاط کشور ارسال کرده اند.

    وی سپس از افزایش روند رشد ترافیک پست استان طی چند سال اخیر خبر داد و گفت : در سال‌جاری ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مرسوله توسط پست گیلان قبول و یا ارسال شده است.

    مدیر کل پست گیلان در خصوص تجارت الترونیک گیلان اظهار داشت: بمنظور تجارت الکترونیک تعداد ۴۰۰ فروشگاه با پست گیلان ارتباط دارند و در سال‌جاری ۲۱۰ هزار مرسوله از فروشگاه های طرف قرارداد پست استان ارسال شده است.
    وی همچنین از شکل گیری سه درصد از عملکرد پست کشور در پست گیلان خبر داد و یادآور شد: استان گیلان در قالب عملکرد ،هشتمین استان کشور در واردات و صادرات مرسوله است و امسال نیز ۴ درصد رشد عملکرد داشته ایم.

    هوشنگی در ادامه به تحقق ۸۰ درصدی پیش بینی در بعد عملکردی پست گیلان اشاره نمود و افزود: اگر این مسأله صد درصد تحقق یابد با رشد عملکردی ۵۰ درصدی خواهیم داشت.

    مدیر کل پست گیلان با بیان اینکه پست از مهمترین دستگاه هایی است که از مشارکت مردم بهره مند است، گفت: : از فعالیت ۵۶ درصدی بخش خصوصی در پست گیلان خبر داد

    مدیرکل پست گیلان میزان سهم بسته و امانت در استان گیلان نسبت به کشور را بالا دانست و پست گیلان را در این زمینه جزء استان های اول تا دوم بشمار آورد

    وی با تاکید بر اینکه با ساماندهی تولید کنندگان ، مشاغل خرد و … همه مردم از سایر استان ها می توانند به بازارهای استان گیلان جهت خرید دسترسی داشته باشند از افزایش ضریب تعادل پست گیلان از عدد ۶۵ درصد به ۹۹ درصد برسد خبر داد .

    مدیر کل پست گیلان از افزایش ظرفیت ناوگان خودرویی از سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در بخش سنگین ۹ دستگاه افزایش یافته و ۴ دستگاه خودروی نیسان نیز جهت جمع آوری مرسولات پستی بخش خصوصی اضافه شده ، در حال حاضر پست گیلان دارای ۴۴ خودرو است که از این تعداد ۱۷ دستگاه کامیون می باشد.

    هوشنگی همچنین از ارتقاء رتبه پست گیلان در حوزه کیفیت خبر داد و افزود: پست گیلان در حوزه کیفیت از رتبه ۱۶ از سال ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۳ به رتبه ۵ ارتقا یافته و امید است پست گیلان بتواند به رتبه های سه گانه نخست دست یابیم..

    وی در خصوص آهیل، اولین پلتفرم هوشمند برنامه ریزی با زیرساخت شبکه اجتماعی در دنیا گفت: این پلتفرم سامانه نظارتی هوشمند بر ناوگان پست در درون استان است ، شرکت دانش بنیان اکسون بنا بر درخواست اداره کل پست گیلان این نرم افزار را تولید کرده است.

    هوشنگی اپلیکیشن یا نرم افزار کاربردی آهیل را جهت نظارت و کنترل مرسولات از بدو ورود به پست استان تا توزیع عنوان کرد و افزود : با این اپلیکیشن عملکرد کارکنان پست بمنظور ارائه خدمات بهتر نظارت می شود .
    وی افزود: این اپلیکیشن برای نخستین بار بصورت پایلوت در پست استان رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفته و امید است در سطح کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد.

    او ؛ تقویت چرخه اقتصادی استان و بهره مندی متولیان کسب و کار از اپلیکیشن آهیل را از مزایای آن جهت ارائه خدمات بهتر دانست.

    مدیر کل پست گیلان خاطر نشان کرد: آهیل برترین مدل پیشرفته و جذابی است که ارائه شده است و پست گیلان به دنبال این است که مرسولات پستی را با کمترین هزینه به دست مردم برساند.

    وی با بیان اینکه تمبر از پدیده های فرهنگی در پست است اظهار داشت: از آنجایی که تمبر نشان دهنده فرهنگ ، هویت ، و عاملی برای جذب گردگشگر است حوزه های فرهنگی کشور میبایست جایگاه تمبر را غنیمت بشمارد

    وی یادآور شد: احیای سنت ارسال کارت پستال راهکاری برای همگرایی خانواده ها با توجه به توسعه فضای مجازی عنوان کرد و احیای ارسال کارت پست در عصر حاضر حائز اهمیت است.

    این نشست با رونمایی از دو عنوان کتاب با مضمون ثبت خاطرات شهدا ، مادران و همسران شهدا که به همت اداره کل پست استان گیلان ، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و جامعه نویسندگان استان به چاپ رسیده بود، پایان یافت.

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.