شنبه / ۵ آبان / ۱۴۰۳
×
هما دختری درجبهه قلم و سنگر تعلیم وتربیت/روایت خبرنگاری که معلمی هم میکند
  • مهر ۲۰, ۱۴۰۳
  • هما دختری در جبهه قلم و سنگر تعلیم و تربیت
    روایت خبرنگاری که معلمی  هم میکند

    [با انتشار یک عکس یا نوشتن یک خط  یا پارگراف  و حتی    انتشار یک پیامک  روشنگری میکنم چون معتقدم  در جهاد تبیین  نباید فرصتی را از دست داد.]

      پس از باران: زهرا رگان/ بانوان و دختران  غیرتمند  و توانمند زیادی در تاریخ ایران و مکتب اسلامی ما هستند ، بانوان مسلمان و غیوری که امروز در عرصه های مختلف در سایه دیانت از حریم  رسالت زن بودن صیانت میکنند و چون کوه پابرجا و استوار  به رسالت خویش می‌اندیشند تا  از تمام گزند ها و آسیب های طبیعی و غیر طبیعی در امان  باشند .

    هما در کار کشاورزی با خانواده اش همراه است و در کار  تولید  داخلی و اقتصاد مقاومتی همواره  دستی  بر آتش دارد و در عرصه تربیت نسل جدید نیز   گوش به فرمان رهبر و مقتدای خویش در سنگر مدرسه  در مقابله با ترکش های  تهاجم فرهنگی جان و دل کودکان سرزمین مادری اش را  با  آموزه های  اسلامی و  آشنا کردن افتخارات و فرهنگ و ادب ایرانی سیراب می‌کند.

    او در عرصه رسانه هم احساس تکلیف کرده و هر جا که  وجودش لازم باشد از پیش قراولان جبهه جهاد تبیین می شود تا همای سعادتی باشد برای پدرو مادری که به تربیت چنین دختری  می‌بالند.

    هما اکبری متولد۱۳۶۴  زاده شهر لاهیجان دانش آموخته  دانشگاه  آزاد اسلامی واحد رشت در رشته دبیری زبان و ادبیات فارسی  که در سال ۱۳۸۶ با معدل الف از این دانشگاه فارغ تحصیل می شود .

    او که در رشته تحصیلی خود دانشجوی ممتاز بود برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از سهمیه ممتاز تحصیلی بدون کنکور برخوردار می  شود که به دلیل  فوت نابهنگام برادر و شرایط روحی نامساعد نمی‌تواند  استفاده  کند از  ادامه تحصیل   باز می‌ماند.

    « همای» سوژه روایت رویدادطنین ما از آنجایی  که علاقه  زیادی به معلمی  دارد و  اصلا برای همین نیز در دانشگاه ، دبیری ادبیات را انتخاب کرده بود بعد از فارغ تحصیلی وارد  عرصه تعلیم و تربیت شده  و  به مدت   ۲ سال  به عنوان معلم پایه اول  و ۳ سال هم در  پایه دوم  عشق می‌آموزاند  او  در ادامه ابن دلدادگی  ۱۳ سالی ست که مربیگری پیش دبستانی  را در کار نامه آموزشی خود دارد او در حال حاضر در یکی از دبستان های شهرستان آستانه اشرفیه  بعنوان مربی پیش دبستانی نیروی آزاد مشغول به خدمت در آموزش و پرورش است .

      هما اکبری دختری از تبار گیل و دیلم   فقط به کار آموزش بسنده نکرده بلکه برای اینکه در راه اعتلای هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی و  روایتگری  دستاوردهای نظام و مسولان دلسوز و البته پیگیری مطالبات مردمی وارد عرصه خبر و رسانه هم میشود او هم اکنون مدیر خبرگزاری  بسیج گیلان است و  در کنار آن سردبیر پایگاه خبری جلال شرق و خبرنگار آزاد برخی از خبرگزاری  ها و پایگاه های خبری در استان گیلان فعالیت  میکند.

    بنا به گفته وی او فعالیت رسانه‌ای خود را  تقریبا همزمان با فعالیت معلمی اش شروع کرده  است چون  معتقد است بنا به  تاکیدات مقام معظم رهبری در کنار برنامه های فرهنگی، انعکاس رسانه ای همواره باید  مورد توجه قرار گیرد.

      در جهاد تبیین نباید هیچ فرصتی را از دست داد

      هما  اکبری  در کنار کار معلمی و رسانه ای به فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی  و مذهبی نیز مشغول  است  به گونه ای که او معتقد است ؛ برنامه های فرهنگی ، مذهبی و  اجتماعی  و…را حتی با انتشار یک عکس یا نوشتن یک خط  یا پارگراف  و حتی ارسال  پیامک می‌شود روشنگری  کرد  چرا که  او باور دارد  در جهاد تبیین  در جهاد تبیین نباید هیچ فرصتی را از دست داد.

    خبرنگار جوان گیلانی در راستای مقابله  با  آسیب  های  فضای مجازی   بر ضرورت ورود خبرنگاران و اصحاب رسانه در راستای کاهش تهدیدهای  معتقد است به گونه ای که خود را  عضو کوچکی از جامعه بزرگ رسانه میداند که   همواره سعی  دارد درکنار تهدیدات فضای مجازی  از فرصت هایی که این فضا در اختیار کاربران قرار می‌دهد  بمنظور شفاف سازی  افکار عمومی  استفاده کند .

    فعالیت رسانه ای را جز جدا ناپذیر و لاینفک زندگی خود  میداند

    اکبری در حالی که فعالیت رسانه ای را جز جدا ناپذیر و لاینفک زندگی خود در کنار شغل معلمی می داند   بعنوان نیروی آزاد آموزش و پرورش  که در دو شیفت فعالیت  کرده  است 


    او صبح ها در بسیج  فعالیت میکرد  تا  برای رضای الهی در راه اعتلای اسلام مشق عشق کند و  عصرها  به کلاس درس میرفت  تا  در کنار کودکان پاک و معصوم سرزمینش نسل آینده را برای ایرانی سربلند و آبادتر آماده  نماید.

    عشق به آموختن سبب شد تا به مدت ۲سال نیز تمام وقت را وقف فعالیت  آموزش کودکان کند


    او  معلمی را با رسالت رسانه  ای و آموزش و انعکاس آنچه که باید بیاموزد شروع کرد ه و  از اینکه آموزه هایش را در راستای تعلیم و تربیت نه صرف وظیفه بلکه از روی عشق ، علاقه  انجام میدهد  بسیار خوشحال است و معتقد است «اگر نیتمان برای رضای الهی باشد و به رسالت  خود بیاندیشیم  موفق خواهیم بود و کارمان نتیجه خوبی میدهد»

    هما  اکبری ، مدیر خبرگزاری  بسیج گیلان    رسالت بزرگی را برای همکاران خود متصور است و باور شراین است که باید در جبهه  روشنگری  تلاش کرد و  جهاد تبیین  را  سرلوحه  کار رسانه ای  قرار داد.

    وی  معتقد است ؛  امروز رسانه ای شدن و در کسوت رسانه به جامعه خود خدمت کردن  یک  موهبت  است و فرد خود انتخاب نمی کند بلکه منتخب میشود  خدمت کردن در این مسیر را..

       هما اکبری   در دوران کرونا  معلم برتر انتخاب شده و  تقدیر از معاون پرورشی وزیر وقت و شایسته تقدیر در جشنواره ابوذر و جشنواره حریم رسالت  و برتری در همایش زینب پژوهان و جشنواره شعر آیینی در موضوع حجاب را در کارنامه خود دارد .

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.