فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان رودسر در جلسه این شورا گفت: «مولدسازی داراییها» راهبرد اصلی خروج از رکود پروژههای آموزشی است. مهندس داداشی نیاکی، در جلسه شورای آموزش و پرورش، با تأکید بر لزوم عبور از نگاههای سنتی در مدیریتِ فضاهای آموزشی، گفت: پروژههای نیمهتمام که سالهاست به دلیل کمبود اعتبارات متوقف […]
فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان رودسر در جلسه این شورا گفت: «مولدسازی داراییها» راهبرد اصلی خروج از رکود پروژههای آموزشی است.
مهندس داداشی نیاکی، در جلسه شورای آموزش و پرورش، با تأکید بر لزوم عبور از نگاههای سنتی در مدیریتِ فضاهای آموزشی، گفت: پروژههای نیمهتمام که سالهاست به دلیل کمبود اعتبارات متوقف ماندهاند، باید با استفاده از ظرفیت قانونی «مولدسازی» تعیین تکلیف شوند و منابع حاصل از آن صرف احداث و تکمیل مدارس جدید گردد.
به گزارش پس از باران به نقل از پایگاه اطلاعرسانی فرمانداری رودسر، مهندس عبدالحسین داداشی نیاکی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رودسر که با حضور دکتر علیجانی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان و نماینده مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای شورا برگزار شد، با انتقاد از تداوم رکود در برخی پروژههای آموزشی، اظهار کرد: اصرار بر حفظ پروژههایی که سالها از عمر ساخت آنها گذشته و به مرحله بهرهبرداری نرسیدهاند، با مقتضیات توسعهی آموزشی همخوانی ندارد.
فرماندار رودسر با تأکید بر اینکه «پرورش» باید مقدم بر «آموزش» باشد، تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت زمانی به بالندگی میرسد که در کنار سوادآموزی، روحیه ایثار و ارزشهای اخلاقی در دانشآموزان نهادینه شود. وی خواستار تولید و پخش محتوای فاخر فرهنگی، شامل مستندهای مرتبط با شهدای دانشآموز در تمامی جلسات رسمی و مراسمات شهرستان شد و آن را گامی در جهت زنده نگهداشتن فرهنگ مقاومت و تبیینِ جایگاه شهدای انقلاب برای نسل جدید دانست.
داداشی نیاکی با اشاره به محدودیت منابع استانی و شهرستانی، خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی تأکید کرد: دوران مدیریتِ منفعل و انتظار برای تخصیصهای اندک به پایان رسیده است. مدیران باید با رویکردی مطالبهگرانه، بستههای پیشنهادی و طرحهای توجیهیِ قوی آماده کنند تا با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس و رایزنی در سطح ملی، منابع لازم برای پروژههای بزرگ شهرستان تأمین شود.
وی افزود: نماینده مردم آماده پیگیری امور در سطح وزارتخانه است؛ بنابراین مدیران نباید در انتظار فراخوان بمانند، بلکه باید خود، پیشگامِ تدوینِ پروژههای تحولآفرین باشند.
رئیس شورای آموزش و پرورش رودسر با ابراز نگرانی نسبت به عوارض آموزشیِ دوران جنگ، بر لزوم برنامهریزی دقیق برای اوقات فراغت تابستان تأکید کرد. وی از دستگاههای متولی از جمله بهزیستی، فنیوحرفهای و هلالاحمر خواست با مشارکت آموزش و پرورش، دورههای مهارتی کمهزینه و کاربردی برای دانشآموزان طراحی کنند تا شکافهای آموزشی ایجاد شده در سالهای اخیر، به تدریج ترمیم شود.
فرماندار رودسر با اشاره به ظرفیتهای سرزمینی منطقه، از وجود زمینهای مستعد در نقاط مختلف شهرستان خبر داد و گفت: با تکیه بر قوانین موجود و رعایت ضوابط تغییر کاربری، میتوان فضاهایی را برای ایجاد اردوگاههای فرهنگی و رفاهی ویژه بازنشستگان و فرهنگیان تعریف کرد. وی ابراز امیدواری کرد با همافزایی دستگاههای اجرایی و حمایت مجمع نمایندگان، این طرحها در تقویم کاری شهرستان قرار گرفته و به مرحله اجرا درآیند.
داداشی نیاکی در پایان ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در حوزه سنددار کردن املاک آموزش و پرورش، بر لزوم تداوم این روند با همکاری اداره ثبت اسناد تأکید کرد تا داراییهای این نهاد آموزشی برای خدمترسانی بهتر به جامعه هدف، تثبیت و ساماندهی شود.